تبلیغات و ایجاد اعتبار

تبلیغات و ایجاد اعتبار

تبلیغات و ایجاد اعتبار

رستوران کوچک یک محله که روی سایبانش نوشته است:”بهترین غذا” در جلب اعتماد مردم مشکل دارد. شرکت سهامی میلیارد دلاری ای هم که برای تبلیغات در سوپربال دو میلیون دلار خرج می کند، دقیقاً دچار همین مشکل است، اگر چه خودش متوجه آن نباشد.
افراط در ادعا و حجم بیش از حد گسترده تبلیغات، عملاً باعث تنزل و کاهش تاثیر آن می شود. ولی ایجاد اعتماد، نکته اساسی در تبلیغات است. متاسفانه هر قدر تبلیغات خلاقانه و نوآور باشد و هرچقدر رسانه تبلیغاتی صحیح انتخاب شده باشد، باز هم در جلب اعتماد و اطمینان مخاطبان تاثیر زیادی نخواهد داشت.
معمولاً پیام های تبلیغاتی از نظر مخاطبان یک جانبه است و بر محور سود شرکت و نه سود مشتری استوار است. از خودتان بپرسید که آیا شما هرچه را در آگهی های تبلیغاتی می خوانید، باور می کنید؟ خیلی از مردم باور نمی کنند. در نتیجه مردم کلاً آگهی ها را نمی خوانند و به تبلیغات رادیویی و تلویزیونی هم توجه چندانی ندارند.
در حقیقت قضیه از این هم بدتر است. تبلیغات به نحوی از انحا، بر پیامی کاملاً متضاد با آنچه مقصود اولیه بود، دلالت می کند. در برخی موقعیت ها” دلالت بر مفهوم متضاد” انقدر قوی هست که می تواند در نهایت به ضرر تبلیغ کننده تمام شود. فرض کنید یک شرکت تهیه کننده غذاهای دریایی در آگهی اش چنین بنویسد:” آزمایشات نشان داده است که غذای دریایی ایکس کاملاً سالم و بهداشتی است. خواننده این آگهی با خود چه فکر می کند؟ ” حتماً بوده اند کسانی که از خوردن غذای دریایی مسموم شده اند، وگرنه دلیلی نداشت که ان ها به این شکل از خودشان تعریف کنند”

مطالب مشابه

58df085df2c4c6c22e1e08fb70319104

ایده‌هایی در مورد هدایای تبلیغاتی برای والدین نوزادان و کودکشان

ایده‌هایی در مورد هدایای تبلیغاتی برای والدین نوزادان و کودکشان...

مقایسه هزینه‌ها با مزایای هدایای تبلیغاتیمقایسه هزینه‌ها با مزایای هدایای تبلیغاتی

مقایسه هزینه‌ها با مزایای هدایای تبلیغاتی

مقایسه هزینه‌ها با مزایای هدایای تبلیغاتی یکی دیگر از موارد...

ارزش نوآوری و خلاقیت در تبلیغات

ارزش نوآوری و خلاقیت در تبلیغات

ارزش نوآوری و خلاقیت در تبلیغات درباره نوآوری چه فکر...

})