زمانی که لازم نیست اول باشید

IMG_1129

زمانی که لازم نیست اول باشید

زندگی همیشه منصف نیست. شما تا در چیزی اولین نباشید مشهور نخواهید شد.
ولی اگر خودتان یا شرکتتان در حال حاضر از شهرت کافی برخوردارید، لازم نیست که کالای شما اولین باشد تا موجی از اطلاع رسانی به وجود اورد. ایا انبوه اطلاع رسانی را که پیرامون بازی ویدئویی ایکس باکس شرکت مایکروسافت و سیستم کاربری آن صورت گرفت به یاد می اورید؟ برای مثال، آژانس ارتباط عمومی ادلمن قبل از شروع تبلیغات برای ایکس باکس، صدها داستان خبری درباره آن منتشر کرد. ارائه محصول به بازار با چنان موفقیتی همراه بود که ظرف ۲ هفته، ایکس باکس پر فروش ترین بازی ویدئویی شناخته شد. بعضی از مشتریان از ما می پرسند:” چرا ما نمی توانیم اطلاع رسانی مثل مایکروسافت داشته باشیم؟” پاسخ ما این است:” چون شما مایکروسافت نیستید.” اطلاع رسانی مانند پول است. فقیر به آن نیاز دارد، و ثروتمند نیازی ندارد. اما چه کسی همه پول خا را می گیرد؟ آن که ثروتمند است. پس همه اطلاع رسانی ها متوجه چه شرکت هایی است؟ شرکت هایی که چندان به آن نیاز ندارند. این نابرابری در عناوین نشریات هم کاملا به چشم می خورد. مثلا عنوان مقاله ای که در مورد ایکس باکس در نیویورک تایمز به چاپ رسید : ” مایکروسافت حوزه جدیدی را می پیماید: ” سرگرمی ایکس باکس” ولی در داستان پیتزای پاپا جان در وال استریت ژورنال نوشته نشد که:” عامل موفقیت پاپا جان خوش طعمی است” بلکه نوشتند:” عامل موفقیت پیتزا فروشی زنجیره ای محبوب مردم خوش طعمی است”

مطالب مشابه

بستن قرارداد به روش آزمایشی!

بستن قرارداد به روش آزمایشی!

بستن قرارداد به روش آزمایشی! چطور می توانید قدرت خود...

داستان تبلیغات تارگت Target Story

داستان تبلیغات تارگت Target Story

داستان تبلیغات تارگت Target Story یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای ارزان‌قیمت...

هدف تبلیغات سنتی

هدف تبلیغات سنتی

هدف تبلیغات سنتی داستان تبلیغاتی جو ایسوزو به رغم هیاهویی...

})